Jak si vybrat overlock?

7. září 2011 v 13:37 | admin |  Overlocky 2011
Na téma co jsou to overlocky a k čemu se používají je na tomto blogu hodně článků. Jak si však vybrat overlock, který splní požadavky uživatele, dlouho vydrží a přitom zbytečně nezatíží Váš rozpočet? To je otázka na kterou se Vám v tomto článku budeme snažit odpovědět.

Jak si vybrat overlock?

Nejprve je nutné ujasnit si, co od overlocku očekáváme, jak často ho budeme používat a jaké materiály na něm budeme šít. Overlock je speciální druh šicího stroje, který sešívá, stříhá a začišťuje v jedné pracovní operaci, proto ho nevyužije každý. Záleží také na tom, zda má uživatelka již nějaké zkušenosti s šitím na overlocku nebo ne. Na trhu jsou overlocky, které mají snadnější ovládání, ale i takové, které dokáží ovládat jen zkušenější švadleny. Ceny overlocků se pohybují již od několika málo tisícikorun až po řádově desetitisíce. Levnější overlocky bývají většinou vybaveny plynulou regulací šířky i délky stehu. Vždy je zapotřebí se seznámit, v jakém rozmezí overlock regulaci délky a šířky stehu umožňuje. Velmi důležitou funkcí, kterou overlock poskytuje je diferenciální transport. Diferenciální transport (nebo-li také podávání) je zařízení, které u overlocků zajišťuje plynulé podávání pružných materiálů, aby se okraj obšitého materiálu nevlnil. Diferenciálem je možno regulovat výsledek práce dle typu pleteniny. Pokud ho overlock nemá, mohou být některé pružné materiály ve výsledku zvlněné. Důležitým kritériem při výběru overlocku je také volné rameno, zda ho k šití potřebujete či nikoliv. Velmi praktickým prvkem u overlocků je také nádobka na odřezky, která usnadní úklid.

Kde koupit overlocky? Pokud toužíte po opravdu kvalitním overlocku, je třeba nakupovat ve specializovaných obchodech, kde se zeptají, jaké požadavky na overlock máte a podle toho nabídnou ten nejvhodnější overlock. Mezi takovéto obchody se řadí i Ráj šití.cz. Ráj šití.cz je internetový obchod, který se specializuje prodej potřeb pro domácí šití, zejména šicí stroje, overlocky, šicí a vyšívací stroje. V kategorii overlocky Lucznik, overlocky Janome, overlocky Bernina a další naleznete podrobné popisy fukcí a fotografie.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 vestec vestec | Web | 13. ledna 2012 v 3:36 | Reagovat

Dobry clanek, hezky blog, podivas se na muj webik?

2 Zrnik Zrnik | E-mail | Web | 18. ledna 2012 v 14:44 | Reagovat

Moc hezký článek =).

3 zlaticka22 zlaticka22 | E-mail | 3. února 2012 v 15:38 | Reagovat

Ovrlok jsem měla čtyř nitný myslím se že je lepší 5 nitný mám v plánu si ho časem koupit jsou možné obrázky